Regulamin sprzedaży dla umów zawieranych na odległość

Obowiązuje od 1 stycznia 2021 roku

 

I. Ogólne informacje - o czym jest ten regulamin

  1. W regulaminie używamy pojęć:

  • my – sprzedawca, czyli mycargo.

Nasze pełne dane:

Sklep internetowy MyCargo, dostępny pod adresem internetowym www.mycargo.pl, prowadzony jest przez Adama Chaładę prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Admar, ul. Gorzowska 96, 66-470 Kostrzyn nad Odrą, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 5981003838, REGON 210443976

  • Ty – kupujący; każda osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna bez osobowości prawnej, która składa zamówienie w naszym sklepie;
  • nasz sklep – sklep internetowy pod adresem mycargo.pl.
  • zakupy prywatne – zakupy robione przez konsumenta lub osobę fizyczną, która prowadzi działalność gospodarczą, pod warunkiem, że zakupy te nie mają dla tej osoby charakteru zawodowego.
  • treści cyfrowe – produkty w postaci cyfrowej – zarówno te przesyłane elektronicznie (np. klucze produktu), jak i zapisane na nośniku (np. płyta CD, płyta DVD)..
  1. W regulaminie opisujemy zasady, na jakich sprzedajemy produkty, treści cyfrowe i usługi

  2. Regulamin jest częścią umowy sprzedaży produktów w naszym sklepie.

  3. Zanim zrobisz zakupy w naszym sklepie, przeczytaj i zaakceptuj ten regulamin.

 

II. Nasze produkty - co sprzedajemy

  1. Sprzedajemy produkty, które prezentujemy w naszym sklepie.

  2. Jako sprzedawca mamy obowiązek dostarczyć Ci rzeczy wolne od wad. Wszystkie produkty w naszym sklepie są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz legalnie wprowadzone na polski rynek. Możemy jednak sprzedawać też produkty, które były krótko używane lub wykorzystywane jako ekspozycja – takie produkty są odpowiednio oznaczone i opisane.
    [Podstawa prawna: art. 556 oraz 5561–5563 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.]

 

III. Działanie naszego sklepu - jak możesz korzystać z naszego sklepu

  1. W naszym sklepie możesz:

  • robić zakupy,
  • korzystać z indywidualnych rabatów,
  • korzystać z promocji,
  • oceniać produkty i pisać o nich opinie,
  1. Aby robić zakupy w naszym sklepie nie musisz się w nim rejestrować.

  2. Jeśli zarejestrujesz konto w naszym sklepie, możesz dodatkowo sprawdzać swoją historię, na przykład informacje o zamówieniach w naszym systemie.

  3. Konto zarejestrować możesz na stronie mycargo.pl/rejestracja. W trakcie rejestracji zaakceptuj nasz regulamin. Po zarejestrowaniu prześlemy Tobie mailem dane do logowania, których użyłeś/aś w trakcie wypełniania formularza rejestracji.

  4. Zawsze możesz usunąć swoje konto w naszym sklepie.

  5. Kiedy korzystasz z naszego sklepu lub piszesz opinie o produktach w naszym sklepie, nie możesz zamieszczać treści niezgodnych z prawem, w szczególności:

  • używać wulgaryzmów,
  • nawoływać do przemocy lub nienawiści,
  • propagować rasizmu,
  • uwłaczać czyjejś godności,
  • głosić poglądów sprzecznych z ogólnie przyjętymi normami społecznymi,
  • podawać informacji, które noszą znamiona przestępstwa, stanowią czyn nieuczciwej konkurencji, naruszają prawa autorskie lub prawa przemysłowe,
  • promować produktów i usług naszej konkurencji.
  1. Jeśli nie stosujesz się do tej zasady, możemy usunąć lub zmodyfikować taką opinię. Strona naszego sklepu działa prawidłowo, jeśli:

  • używasz przeglądarki Chrome, Firefox, Microsoft Edge, Safari lub Opera w najnowszej wersji,
  • masz włączoną w przeglądarce obsługę języka Javascript,
  • masz włączoną w przeglądarce obsługę ciasteczek i danych stron.
  1. Reklamacje związane z Twoim kontem w naszym sklepie możesz wysłać na adres: sklep@mycargo.pl. Reklamację rozpatrzymy w ciągu 14 dni od dnia zgłoszenia.

 

IV. Sprzedaż produktów – jak możesz kupić produkty w naszym sklepie

  1. Produkty sprzedajemy przez nasz sklep, mailowo oraz przez telefon.

  2. W naszym sklepie nie prowadzimy sprzedaży hurtowej.

  3. Zamówienia w naszym sklepie możesz składać poprzez stronę internetową www.mycargo.pl. Możesz to robić na dwa sposoby:

  • przez swoje konto,
  • bez zakładania konta – jeśli każdorazowo zaakceptujesz regulamin.
  1. Żeby zrobić zakupy w naszym sklepie:

  • przeczytaj informacje o produkcie,
  • dodaj do koszyka produkty – jeśli są dostępne,
  • wprowadź dane odbiorcy,
  • wybierz sposób dostawy,
  • wybierz sposób płatności,
  • sprawdź podsumowanie swojego zamówienia,
  • złóż zamówienie przy użyciu przycisku „Kupuję i płacę”.
  1. Potwierdzenie zawarcia umowy prześlemy na maila, którego podałeś/aś w zamówieniu.

  2. Twoje zamówienie jest ważne przez 5 dni. Jeżeli w tym czasie nie odbierzesz produktu, nie zapłacisz za niego lub nie będziemy mogli się z Tobą skontaktować – anulujemy je.

 

V. Dostawa – jak dostarczamy Twoje zakupy

  1. Produkty dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.

  2. Produkty dostarczamy w sposób, który wskażesz:

  • kurierem,
  • do paczkomatów,
  • do naszej centrali – jej adres znajdziesz na mycargo.pl/adres
  1. Koszt dostawy sprawdzisz w trakcie wyboru sposobu dostawy przy składaniu zamówienia 

  2. Twoje zakupy dostarczymy w ciągu 10 dni roboczych. Jeśli kupujesz produkty w przedsprzedaży, przybliżony czas dostawy podamy w opisie danego produktu w naszym sklepie.

  3. Kiedy odbierasz przesyłkę, potwierdzasz jej odbiór – swoim podpisem lub przez system paczkomatu.
    Jeśli robisz zakupy prywatne, od tego momentu jesteś właścicielem produktu i odpowiadasz za jego uszkodzenie lub utratę.

  4. Jeśli zauważysz, że przesyłka lub jej zawartość jest uszkodzona lub niekompletna – nawet, jeśli opakowanie nie jest naruszone – zgłoś reklamację przewoźnikowi – ułatwi to procedurę reklamacyjną.

Przy dostawie kurierem:

  • zgłoś reklamację bezpośrednio do przewoźnika – najlepiej, jeśli spiszesz z kurierem protokół stanu przesyłki; reklamację u przewoźnika możesz złożyć w ciągu 7 dni od odbioru przesyłki; lub

  • skontaktuj się z nami (najlepiej w ciągu 24 godzin od odbioru przesyłki) – sklep@mycargo.pl;

Przy dostawie paczkomatem:

  • pokaż uszkodzenia pod kamerą monitoringu paczkomatu;

  • umieść uszkodzoną, nieotwartą przesyłkę w tej samej skrytce paczkomatu, w której się znajdowała, i zamknij tę skrytkę – zgodnie z komunikatami na ekranie paczkomatu;

  • zgłoś reklamację właścicielowi danego paczkomatu – zgodnie z komunikatami na ekranie paczkomatu– lub nam, przez bezpośredni kontakt mailowy na sklep@mycargo.pl.

  1. Jeśli kupujesz kilka produktów, możemy podzielić je na mniejsze przesyłki. W takim wypadku koszt dostawy, który podaliśmy Ci w podsumowaniu zamówienia, nie zmieni się.

  2. Jeśli nie będziemy mogli zrealizować Twojego zamówienia, możemy zamiast tego zaproponować Ci inne produkty o takiej samej jakości, przeznaczeniu i cenie (świadczenie zastępcze). Możesz wybrać, czy przyjmujesz te produkty, lub możesz odstąpić od umowy i odesłać produkty na nasz koszt. Poinformujemy Cię o tym również pisemnie.
    [Podstawa prawna: art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta]

 

VI. Płatności – jak możesz zapłacić za zakupy

  1. Ceny wszystkich produktów w naszym sklepie podajemy w złotych polskich. Podajemy ceny brutto, czyli takie, które zawierają podatek VAT. Cena produktu nie zawiera kosztu przesyłki.

  2. Za produkt, który kupujesz, możesz zapłacić na kilka sposobów – zależnie od sposobu dostawy, jaki wybierzesz.
    Jeśli zamówienie dostarczymy Ci:

kurierem – możesz zapłacić:

  • przelewem (przedpłata),
  • elektronicznie przez dotpay (przedpłata),
  • w ratach, (przedpłata) w celu zamówienia rat skontaktuj się z nami mailowo bądź telefonicznie, dane do kontaktu znajdziesz na mycargo.pl/kontakt
  • gotówką (przy odbiorze),

do paczkomatu – możesz zapłacić:

  • przelewem (przedpłata),
  • elektronicznie przez dotpay (przedpłata),

do naszego salonu – możesz zapłacić:

  • przelewem (przedpłata lub przy odbiorze),
  • elektronicznie przez dotpay (przedpłata),
  • w ratach (przy odbiorze),
  • gotówką (przy odbiorze),
  • kartą płatniczą (przy odbiorze),
  • naszą kartą podarunkową (przy odbiorze).
  1. Faktury wystawiamy i przesyłamy w formie elektronicznej lub dołączamy do przesyłki. Gwarantujemy autentyczność ich pochodzenia oraz integralność treści.

  2. Każdą fakturę elektroniczną dostarczymy na adres e-mail, który podajesz podczas rejestracji lub składania zamówienia. Jeśli zmieniasz adres e-mail – powiadom nas o tym pisemnie lub mailowo. Jeśli tego nie zrobisz, wiadomości, które wyślemy na Twój dotychczasowy adres e-mail będziemy traktować jako prawidłowo doręczone.

  3. Nie odpowiadamy za błędne dane na fakturze, jeśli takie dane wskażesz podczas rejestracji lub gdy składasz zamówienie.

  4. Za każdym razem, kiedy składasz zamówienie, możesz zrezygnować z faktury elektronicznej. Jeśli to zrobisz, wystawimy i wyślemy Ci fakturę w formie papierowej.

 

VII. Treści cyfrowe – na jakich zasadach je sprzedajemy

  1. Kiedy sprzedajemy Ci treści cyfrowe, jesteśmy wyłącznie ich dystrybutorem. Nie jesteśmy licencjodawcą treści cyfrowych, które dystrybuujemy. Umowę licencyjną zawierasz z licencjodawcą.

  2. Umowę licencyjną z licencjodawcą zawierasz:

  • kiedy akceptujesz tę umowę podczas instalowania treści cyfrowych, lub
  • jeśli nie ma wymogu akceptacji umowy licencyjnej – zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
  1. Gdy sprzedajemy Ci treści cyfrowe na nośniku materialnym, odpowiadamy tylko za wady nośnika, na którym ta treść jest utrwalona – na przykład płyty CD. Nie odpowiadamy za wady treści na tym nośniku.

  2. Za wady treści cyfrowych, które przekazujemy w formie kluczy aktywacyjnych, odpowiada licencjodawca tych treści.

  3. Jeśli robisz zakupy prywatne i kupujesz treść cyfrową, która nie jest zapisana na nośniku materialnym, możemy za Twoją zgodą dostarczyć Ci tę treść zanim upłynie termin 15 dni na odstąpienie od umowy. Dzięki temu możesz od razu korzystać z treści, którą kupujesz, ale jednocześnie nie możesz jej już zwrócić – Twoje prawo do odstąpienia od umowy wygasa.
    [Podstawa prawna: art. 38 pkt 13 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.]

  4. Jeśli robisz zakupy prywatne i kupujesz od nas nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe, które dostarczymy Ci w zamkniętym opakowaniu, i je otworzysz – nie możesz ich już zwrócić – Twoje prawo do odstąpienia od umowy wygasa.
    [Podstawa prawna: art. 38 ust. 9 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.]

 

VIII. Prawo do odstąpienia od umowy – jak możesz odstąpić od umowy

  1. Jeśli robisz zakupy prywatne i zawierasz umowę na odległość – to znaczy, kupujesz produkty w naszym sklepie poza salonem – możesz odstąpić od umowy zawartej na odległość i zwrócić swoje zakupy. Zasady, które opisujemy w tym rozdziale, dotyczą Cię tylko w takim przypadku.

  2. Możesz zgłosić zwrot – czyli odstąpić od umowy – w ciągu 15 dni od kiedy odbierzesz produkt (Ty, lub osoba, którą wskażesz, inna niż przewoźnik). Nie musisz podawać przyczyny.

  3. Oświadczenie o tym, że odstępujesz od umowy, możesz wysłać:

  • mailem na adres: sklep@mycargo.pl;
  • pocztą na adres: ADMAR (mycargo.pl), ul. Gorzowska 96, 66-470 Kostrzyn nad Odrą – możesz skorzystać ze wzoru, który znajdziesz na naszej stronie: mycargo.pl/zwroty-i-reklamacje
  1. Nie możesz zwrócić produktu i odstąpić od umowy, jeśli:

  • za Twoją zgodą wykonaliśmy w pełni usługę i poinformowaliśmy Cię przed rozpoczęciem świadczenia, że po tym jak je spełnimy utracisz prawo do odstąpienia od umowy;
  • za Twoją zgodą dostarczyliśmy Ci treść cyfrową przed upływem terminu na zwrot i poinformowaliśmy Cię, że utracisz do niego prawo – więcej na ten temat pisaliśmy w rozdziale VII: Treści cyfrowe;
  • zakupiłeś produkt, który przygotowaliśmy zgodnie z Twoją indywidualną specyfikacją lub na Twoje indywidualne potrzeby – na przykład jest to komputer z indywidualnym montażem lub smartfon z grawerem;
  • kupujesz od nas nagrania dźwiękowe, wizualne albo programy komputerowe, które dostarczymy Ci w zamkniętym opakowaniu, a Ty je otworzysz;
  • dostarczyliśmy Ci produkt w zamkniętym opakowaniu ze względów higienicznych i zdrowotnych, a Ty je otworzysz.
  • wylicytowałeś/aś produkt w drodze aukcji publicznej;
  1. Jeśli będziesz korzystać z produktu, który zwracasz – odpowiadasz za zmniejszenie jego wartości. Możesz używać produktu tylko po to, żeby sprawdzić jego cechy i funkcje.

  2. Produkt, który zwracasz, odeślij do nas jak najszybciej – do 14 dni od kiedy zgłosisz nam zwrot.
    Kiedy kupujesz produkt w zestawie z innym produktem, możesz zwrócić jedynie cały zestaw. Gdy odstępujesz od umowy sprzedaży, odstępujesz też od umów dodatkowych wobec tej umowy.

  3. Jeśli odstępujesz od umowy bez podania przyczyny (w terminie 15 dni), ponosisz koszty bezpośredniego odesłania (zwrotu) nam produktu.

  4. Jeśli przy składaniu zamówienia wybierzesz inny sposób dostarczenia produktów niż najtańszy, zwykły, oferowany w naszym sklepie – zwracamy Ci koszty tylko tego najtańszego sposobu dostarczenia przesyłki.

 

IX. Reklamacje – jak możesz je składać

  1. Jeśli kupisz od nas produkty, masz prawo złożyć reklamację.

  2. Reklamację produktu z tytułu rękojmi możesz nam złożyć w dowolnej formie.

  3. Reklamowany produkt możesz dostarczyć:

  • na adres naszego sklepu: ADMAR (mycargo.pl) ul. Gorzowska 96, 66-470 Kostrzyn nad Odrą
  1. Gdy rozpatrzymy Twoją reklamację, wyślemy Ci dokument z wynikiem ekspertyzy serwisowej.

  2. Reklamowany produkt możesz odebrać w miejscu i formie, w jakich nam go dostarczyłeś.

  3. Kiedy przyjmiemy od Ciebie produkt w naszym serwisie, wydamy Ci potwierdzenie przyjęcia serwisowego. Jest to jedyny dokument, za pomocą którego możesz odebrać produkt w naszym salonie bez sprawdzania Twoich danych.

  4. Produkt możesz odebrać w ciągu 30 dni, od kiedy powiadomimy Cię, że rozpatrzyliśmy reklamację. Jeżeli tego nie zrobisz, wyślemy Ci wezwanie i wyznaczymy kolejny termin 14 dni na odbiór produktu. Po tym czasie będziemy mogli naliczyć Ci opłatę za każdy miesiąc przechowywania sprzętu. Opłata ta wynosi 5% aktualnej stawki za 1 m2 powierzchni magazynowej w Kostrzynie nad Odrą.

  5. Większość produktów, które oferujemy w naszym sklepie, jest objęta gwarancją producenta, importera lub naszą. Warunki gwarancji znajdziesz w karcie gwarancyjnej produktu. Masz prawo skorzystać z gwarancji na produkt, nawet jeśli przy zakupie nie otrzymasz karty gwarancyjnej. Postanowienie to nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza Twoich uprawnień, które wynikają z praw konsumenta i przepisów o rękojmi.

  6. Jeśli jesteś przedsiębiorcą, wspólnie ustalamy, że wyłączamy naszą odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne produktu. Przede wszystkim ustalamy z Tobą, że jako sprzedawca nie będziemy ponosić odpowiedzialności także za wady ukryte produktu. Ten warunek nie dotyczy zakupów prywatnych (pkt 1 d).
    [Podstawa prawna: art. 558 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny.]

  7. Jeśli robisz zakupy prywatne, masz prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, możesz w tym celu:

 

X. Twoje dane – jak przetwarzamy i dbamy o Twoje dane

  1. Kiedy rejestrujesz konto w naszym sklepie lub składasz zamówienie, dobrowolnie podajesz nam swoje dane osobowe. Jeśli nie podasz nam tych danych, nie będziemy mogli przyjąć Twojego zamówienia.

  2. Zawsze możesz poprosić nas o dostęp do swoich danych osobowych. Możesz je też samodzielnie zmieniać w ustawieniach swojego konta.

  3. Zasady, zgodnie z którymi przetwarzamy Twoje dane osobowe, opisaliśmy w naszej polityce prywatności. Znajdziesz ją pod adresem: mycargo.pl/polityka-prywatnosci
    [Podstawa prawna: Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).]

 

XI. Zmiany regulaminu – w jaki sposób możemy zmienić te zasady

  1. Jeśli zmienimy ten regulamin, udostępnimy go w naszym sklepie co najmniej 7 dni przed tym, od kiedy nowy regulamin zacznie obowiązywać.

  2. Jeśli masz konto w naszym sklepie, o zmianie regulaminu poinformujemy Cię, kiedy następnym razem się zalogujesz. Poprosimy Cię wtedy o akceptację zmian w regulaminie. Zmiany w regulaminie zaakceptujesz poprzez kliknięcie w polu tego komunikatu. Jeśli nie zaakceptujesz tych zmian, system Cię wyloguje. W takiej sytuacji możesz kontynuować zakupy w naszym sklepie bez zalogowania, zgodnie z naszym regulaminem.

  3. Zamówienia, które złożysz przed tym, jak w życie wejdzie nowy regulamin, zrealizujemy zgodnie z wcześniejszymi zasadami.

  4. Zmiana regulaminu nie narusza praw nabytych użytkowników, którzy korzystają z naszego sklepu.